English
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

پنجمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکردهای نوین بصری در نوشتار به ایستگاه آخر رسید

آیین اختتامیه پنجمین همایش ملی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکردهای نوین بصری در نوشتار اول اسفند ماه سال جاری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

این همایش ملی که پنجمین تجربه برگزاری خود را با همکاري و مشارکت گسترده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و سازمانهاي مرتبط پشت سر می گذارد، در دو بخش علمي ( ارايه مقاله)  و عملي( نمايشگاه گروهي آثار هنرهاي تجسمي)  برگزار خواهد شد.

پژوهش هاي بنيادي و کاربردي با رويکردهاي نوين بصري در نوشتار، هنر نوشتار و مطالعات بين رشته اي، هويت)بوم شناسي هنري( و نوشتار فارسي و هنر نوشتاري و مطالعات زنان از جمله اهداف علمی این همایش است که در این راستا بیش از 50 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است.

همچنین بیش از 1700 اثر تایپوگرافی در محورهای لوگوتایپ، پوستر و نقاشی خط به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که در قالب نمایشگاهی در حاشیه آیین اختتامیه و در کالری هنر دانشگاه علم و فرهنگ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

همايش ملي مباني نظري هنرهاي تجسمي ايران با رويکردهاي نوين بصري در نوشتار، درصدد است تا گسترش و توسعه فضاي تعامل ميان مباحث نظري و اجراي آثار هنريِ هنرمندان ايراني را در اين حوزه فراهم سازد.

بي ترديد زمينه انجام تحقيقات و پژوهش هاي علمي و کاربردي در اين موضوع که بحثي ميان رشته اي است، با ارائه موضوعات جديد و استانداردهاي نوين، بازتاب نتايج تحقيقات، پژوهشها، تجربه ها و نوآوري هاي آکادميک، به توسعه فرهنگ و دانش فني مي افزايد .

تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می‌کوشد با تغییر عناصر متن، مثل اندازه، فاصله حروف، شکل حروف، فاصله خطوط، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد.